twitter
rss


Η δυσορθογραφία είναι μια μαθησιακή δυσκολία, συνήθως συνδεδεμένη με τη δυσλεξία. Είναι το φαινόμενο των πολλών ορθογραφικών λαθών κατά τη γραφή. Χωρίζεται σε θεματική και καταληκτική δυσορθογραφία.


Τι μπορείς να κάνεις για να βοηθήσεις το παιδί ;
Ιδέες για τη θεματική δυσορθογραφία
• Εμπνευσμένη από την εικονογραφική μέθοδο της Μαυρομμάτη, διδάσκουμε τη θεματική δυσορθογραφία χρησιμοποιώντας εικόνες και χρώματα.
π.χ. Για τη λέξη "ανοιξη" θα γράψουμε το οι με χρώμα έντονο και στο όμικρον θα σχεδιάσουμε ένα λουλούδι. Δε χρειάζεται να δώσετε ένα σωρό λεφτά για τα σχετικά βιβλία, μπορείτε να σχεδιάσετε τις βασικές λέξεις, αρκεί να έχετε φαντασία!
• Μπορείτε επίσης να κάνετε κολλάζ με διάφορες εικόνες από περιοδικά ή από internet, να φτιάχνετε με πλαστελίνη σχετική εικόνα. 



Ιδέες για καταληκτική δυσορθογραφία
• π.χ. -αίνω
Κάνουμε μια λίστα με ρήματα και γράφουμε την κατάληξή τους με διαφορετικό χρώμα. Μετά ζητάμε από το παιδί να συμπληρώσει την κατάληξη π.χ. κατεβ___ , ανεβ___ κ.λ.π Στη συνέχεια του δίνονται ρήματα με αυτή την κατάληξη για να φτιάξει προτάσεις. Τα ίδια βήματα μπορείτε να κάνετε για όλους τους ορθογραφικούς γραμματικούς κανόνες.
• Το σίγουρο είναι ότι απαιτείται συχνή επανάληψη των κανόνων!!


Πηγή: Περί μαθησιακών δυσκολιών

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top