twitter
rss

video
Διαβάστε περισσότερα...



Η μεγαλύτερη μουσική ιδιοφυΐα της Ελλάδας, ο Μάνος Χατζιδάκις, γεννήθηκε στις 23 Οκτωβρίου του 1925 στην Ξάνθη.
Aπό τα τέσσερά του χρόνια έχει αρχίσει μαθήματα πιάνου με δασκάλα την Αλτουνιάν, γνωστή μουσικό της Ξάνθης, αρμενικής καταγωγής. Παράλληλα διδασκόταν βιολί και ακορντεόν...

Στα δύσκολα χρόνια της κατοχής και της απελευθέρωσης, ο Μάνος Χατζιδάκις εργάζεται ως φορτοεκφορτωτής στο λιμάνι του Πειραιά, παγοπώλης στο εργοστάσιο του Φιξ, υπάλληλος στο φωτογραφείο του Μεγαλοοικονόμου, βοηθός νοσοκόμος στο 401 Στρατιωτικό Νοσοκομείο.
Συγχρόνως αρχίζει ανώτερα θεωρητικά μαθήματα μουσικής και σπουδές Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τις οποίες ποτέ δεν ολοκλήρωσε.
Την εποχή εκείνη γνωρίζεται με καλλιτέχνες και διανοούμενους (Γκάτσος, Σεφέρης, Ελύτης, Τσαρούχης, Σικελιανός) της γενιάς του μεσοπολέμου, οι οποίοι θα συμβάλλουν ουσιαστικά στη διαμόρφωση των προσανατολισμών και της σκέψης του.
Η πρώτη του εμφάνιση στα μουσικά πράγματα της χώρας γίνεται το 1944 με τον «Τελευταίο Ασπροκόρακα» του Αλέξη Σολωμού στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν. Η γόνιμη συνεργασία του με το Θέατρο Τέχνης θα διαρκέσει 15 χρόνια, με μουσικές για παραστάσεις όπως: «Γυάλινος Κόσμος» (1946), «Αντιγόνη» (1947), «Ματωμένος Γάμος» (1948), «Λεωφορείον ο Πόθος» (1948), «Ο θάνατος του Εμποράκου» (1949) κ.ά.
Από το 1950 αρχίζει να γράφει μουσική για αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες. Ο Μάνος Χατζιδάκις έχει «ντύσει» μουσικά την Ορέστεια, τη Μήδεια, τις Βάκχες, τις Εκκλησιάζουσες, τη Λυσιστράτη, τον Πλούτο, τις Θεσμοφοριάζουσες, τους Βατράχους και τις Όρνιθες.
Το 1959 παρουσιάζει στο αθηναϊκό κοινό τον Μίκη Θεοδωράκη, ενορχηστρώνοντας και ηχογραφώντας ο ίδιος το έργο του «Επιτάφιος» με τη Νάνα Μούσχουρη.
Μεγάλο κεφάλαιο αποτελούν και οι μουσικές που συνέθεσε για σπουδαίες ταινίες του ελληνικού και του διεθνούς κινηματογράφου. Αναφέρουμε ενδεικτικά την «Κάλπικη Λίρα» (Γ. Τζαβέλλα 1954), τη «Στέλλα» (Μ. Κακογιάννη, 1955), το «Δράκο» (Ν. Κούνδουρου, 1956), το «America-America» (Ελ. Καζάν, 1962), «Sweet Movie» (Ντ. Μακαβέγιεφ, 1974), κ.ά.
Το 1960 κερδίζει το βραβείο Όσκαρ για το τραγούδι «Τα παιδιά του Πειραιά» από την ταινία του Ζιλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή», τραγούδι το οποίο θα συμπεριληφθεί στα δέκα εμπορικότερα του 20ού αιώνα.
Το 1966 ο Μάνος Χατζιδάκις πηγαίνει στις ΗΠΑ, όπου ανεβάζει στο Μπρόντγουεϊ με τον Ζιλ Ντασέν και τη Μελίνα Μερκούρη τη θεατρική διασκευή του «Ποτέ την Κυριακή» με τον τίτλο «Illya Darling»
Τo 1972, τον πιο σκοτεινό χρόνο της χούντας, επιστρέφει στην Αθήνα και ιδρύει το μουσικό καφεθέατρο «Πολύτροπο», μέσα από το οποίο επιχειρεί να ανοίξει εκφραστικές διόδους στο μουσικό τέλμα της εποχής.
Το 1975 αρχίζει η χρυσή εποχή του «Τρίτου». Γίνεται διευθυντής του κρατικού ραδιοσταθμού «Τρίτο Πρόγραμμα» (1975-81) τον οποίο, σε συνεργασία με μια ομάδα νέων και ταλαντούχων δημιουργών, γίνεται σημείο αναφοράς.
Το 1989-93 ιδρύει την «Ορχήστρα των Χρωμάτων», για να παρουσιάσει «πρωτότυπα προγράμματα που συνήθως δεν καλύπτονται από τις συμβατικές συμφωνικές ορχήστρες», την οποία διηύθυνε μέχρι το τέλος της ζωής του. Η Ορχήστρα των Χρωμάτων με μαέστρο τον Χατζιδάκι έδωσε 20 συναυλίες και 12 ρεσιτάλ ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου με Έλληνες και ξένους σολίστ.
Στη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων ο Μάνος Χατζιδάκις ήταν διαρκώς παρών στην ελληνική δισκογραφία, με δεκάδες δίσκους που θεωρούνται πια κλασικοί: Ο Κύκλος με την Κιμωλία (1956), Παραμύθι χωρίς Όνομα (1959), Πασχαλιές μέσα απ' τη νεκρή γη (1961), Δεκαπέντε Εσπερινοί (1964), Μυθολογία (1965), Καπετάν Μιχάλης (1966), Τα Λειτουργικά (1971), Αθανασία (1975), Τα Παράλογα (1976), Σκοτεινή Μητέρα (1985), Τα Τραγούδια της Αμαρτίας (1992) κ.ά.
Μοναδικός, ιδιοφυής και αεικίνητος, ο Μάνος Χατζιδάκις «έφυγε» από κοντά μας στις 15 Ιουνίου 1994.



O ίδιος έχει πει:

Α δ ι α φ ο ρ ώ για την δόξα. Με φυλακίζει μες στα πλαίσια που καθορίζει εκείνη κι όχι εγώ.

Π ι σ τ ε ύ ω στο τραγούδι που μας αποκαλύπτει και μας εκφράζει εκ βαθέων, κι όχι σ' αυτό που κολακεύει τις επιπόλαιες και βιαίως αποκτηθέντες συνήθειές μας.

Π ε ρ ι φ ρ ο ν ώ αυτούς που δεν στοχεύουν στην αναθεώρηση και στην πνευματική νεότητα, τους εύκολα «επώνυμους» πολιτικούς και καλλιτέχνες, τους εφησυχασμένους συνομήλικους, την σκοτεινή και ύποπτη δημοσιογραφία καθώς και την κάθε λογής χυδαιότητα.
Διαβάστε περισσότερα...

View more presentations or Upload your own.

Διαβάστε περισσότερα...

Ο πυρετός – μια αυξημένη θερμοκρασία του σώματός μας - συνήθως συνδέεται με την διέγερση του ανοσοποιητικού συστήματος του σώματος. Η φυσιολογική θερμοκρασία μας φτάνει περίπου στους 37ο C...
Ο πυρετός υποστηρίζει την προσπάθεια του ανοσοποιητικού συστήματος να επανακτήσει τον έλεγχο του σώματος ενάντια στους μολυσματικούς παράγοντες και με την αύξηση της θερμοκρασίας κάνει το σώμα αφιλόξενο προς αυτούς, έτσι ώστε να μην μπορούν να πολλαπλασιαστούν οι ιοί και τα βακτηρίδια, τα οποία είναι ευαίσθητα στις υψηλές θερμοκρασίες.

Πηγή:kids&fun
Διαβάστε περισσότερα...



Βασίλειος ,Γρηγόριος, Ιωάννης

Βασίλειος ο Μέγας οδηγός,
γιγάντιος, ακοίμητος φρουρός
στο κάστρο της αγάπης μαχητής,
του φαύλου ο διώκτης και κριτής. 
Στη μάχη της ζωής ο αρωγός,
της φτώχειας ο πολέμιος πιστός,
στο στίβο του καλού πρωταθλητής,
ο στύλος της ανθρώπινης ψυχής.

Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός,
αστείρευτη πηγή λαμπρού φωτός,
το νάμα π'αναβλύζει απ'την πηγή,
το φάρμακο που ιαίνει την πληγή.

Υπέροχος στο λόγο τον ορθό,
που φέρνει τους ανθρώπους στο Χριστό
κι ανοίγει το κελί της φυλακής,
που κλείνει τ'αγαθό της αρετής.

Χρυσόστομος ο ελευθερωτής,
μελίρρυτος,δεινός ομιλητής,
που σώζει απ'της πλάνης τα δεσμά
με λόγια μελιστάλαχτα, γλυκά.

Σαν ήλιος, που θερμότητα σκορπά,
μ'αχτίδες πλημμυρίζει την καρδιά,
γεμίζει τους πιστούς μ'υπομονή
ν'αντέξουν κάθε δύσκολη στιγμή.

Τρεις βράχοι, τρεις εξαίσιες μορφές,
στο άρμα του Θεού οδηγητές,
κηρύττοντας κομίζουν αγαθά,
θεόσταλτα μηνύματα καλά.

Ι. Χ. Μπαλκουράνος



Διαβάστε περισσότερα...



Το Τμήμα Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης σας ενημερώνει για την κεντρική εκδήλωση για την Εβδομάδα Διατροφής στη Θεσσαλονίκη, με τίτλο: «Διατροφή για μαμάδες και παιδιά» που διοργανώνεται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Διαιτολόγων-Διατροφολόγων και θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011, από τις 9:00 έως τις 15:00, στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο επισυναπτόμενο Δελτίο Τύπου του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων-Διατροφολόγων.
Παρακαλούμε να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές/τριες και οι γονείς τους, ιδίως στις σχολικές μονάδες που εφαρμόζονται προγράμματα Αγωγής Υγείας με θέμα τη Διατροφή.



























Διαβάστε περισσότερα...

Υπουργείο Παιδείας: Προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς της νέας γρίπης
26/01/2011 - 09:27




ΘΕΜΑ: Προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς της νέας γρίπης
Με αφορμή την ήπια επανεμφάνιση της γρίπης Α(Η1Ν1)2009 σας αποστέλλουμε τις ακόλουθες οδηγίες με σκοπό τον περιορισμό της εξάπλωσής της:
• Αποφυγή της επαφής των χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα.
• Αποφυγή της κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
• Συχνό πλύσιμο των χεριών.
• Κάλυψη με χαρτομάντηλο του στόματος και της μύτης σε βήχα ή φτέρνισμα.
• Συχνός αερισμός των αιθουσών.
• Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής/μαθήτρια εμφανίσει συμπτώματα γρίπης, να ειδοποιούνται άμεσα οι κηδεμόνες τους για να τους παραλάβουν από το σχολείο.
• Όταν ένας μαθητής ή εκπαιδευτικός ασθενεί με υψηλό πυρετό και έχει συμπτώματα γρίπης πρέπει να παραμένει στο σπίτι.
Τέλος, το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι «δεν κρίνεται σκόπιμη η αναστολή λειτουργίας των σχολείων καθώς και η επιδημιολογική καταγραφή των απουσιών.»

Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ








Διαβάστε περισσότερα...




Από σήμερα, Τετάρτη 26/1/2011,μια...αλλιώτικη σκυταλοδρομία ξεκινά στο σχολείο μας!
Δύο βιβλία θα βρίσκονται κρυμμένα σε κάποιον από τους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου.Το ένα, είναι για τις τάξεις Α',Β' και Γ'. Το άλλο, για τις Δ', Ε' και ΣΤ'. Όποιος μαθητής/τρια βρει κάποιο από τα βιβλία, έχει το δικαίωμα να το πάρει στο σπίτι του για να το διαβάσει.Επιστρέφοντάς το,θα του δοθεί ένα βραβείο φιλαναγνωσίας κι ένα αναμνηστικό δωράκι.Όμως, θα έχει μια υποχρέωση ακόμα. Να κρύψει αυτό με τη σειρά του το βιβλίο που επέστρεψε, έτσι ώστε να το ''ανακαλύψει'' ένας νέος μαθητής/τρια.
Και τα δύο βιβλία είναι της συγγραφέως κ. Έλενας Αρτζανίδου, η οποία επισκέφθηκε το σχολείο μας πριν λίγο καιρό.Της άρεσε η ιδέα της σκυταλοδρομίας μας , έδωσε πρώτη τη σκυτάλη γράφοντας στη λίστα των ''σκυταλοδρόμων'' πρώτο το δικό της όνομα και περιμένει στο τέλος της σχολικής χρονιάς να της στείλουμε τα δύο αυτά ...πολυταξιδεμένα -και ελπίζουμε-πολυδιαβασμένα βιβλία της!

Η ιδέα μας βασίστηκε στην παγκόσμια κοινότητα του bookcrossing ( = η πρακτική του να αφήνεις ένα βιβλίο σε δημόσιο χώρο για να το βρουν και να το διαβάσουν άλλοι, οι οποίοι στη συνέχεια θα κάνουν το ίδιο.)

Διαβάστε περισσότερα...



Διαβάστε περισσότερα...



Στείλτε την απάντηση στο mail του blog dsnmagn@yahoo.gr. Οι δέκα πρώτοι κερδίζουν ένα δωράκι!


Η κεφαλή του στο βουνό, κι η ουρά του στο γιαλό.
Τι είναι;




Σύντομα στο blog μας ένας νέος,διαφορετικός διαγωνισμός!!!
Διαβάστε περισσότερα...


Τα τσιμπούρια
Βγαίνουν δύο τσιμπούρια από το σινεμά και λέει το ένα:- Πώς θα πάμε σπίτι; Με τα πόδια ή θα πάρουμε κάνα σκύλο;


Ο λαβύρινθος
-Λοιπόν Τοτό, σε τι καταλήγει ο ακουστικός πόρος;
-Στο τύμπανο κυρία
-Και μετά το τύμπανο τι υπάρχει;
-Το μέσον κυρία
-Και μετά το μέσον;
-Ο λαβύρινθος κυρία
-Ωραία και τι υπάρχει μέσα στο λαβύρινθο;
-Ο Μινώταυρος κυρία

Η προπαρασκευή
Στο μάθημα της γλώσσας ο δάσκαλος παραδίδει το κεφάλαιο για τις προθέσεις.
-Όταν σε μια σύνθετη λέξη το πρώτο συνθετικό είναι η πρόθεση “προ”, τότε σημαίνει ότι κάτι γίνεται πριν από κάτι άλλο. Για πες μου Μήτσο, τι σημαίνει η λέξη προπαρασκευή;
-Μα είναι απλό κύριε, Πέμπτη!


Η Καμινάδα
Τι λέει η μεγάλη καμινάδα στη μικρή;
- Είσαι πολύ μικρή για να καπνίζεις !





Διαβάστε περισσότερα...

Διαβάστε περισσότερα...

Ο Ιπποκράτης ήδη από το 400 π.Χ. διατύπωσε την άποψη ότι «το φαγητό πρέπει να είναι το φάρμακο και το φάρμακο να είναι το φαγητό».
Η «Μεσογειακή Διατροφή» χαρακτηρίζεται από χαμηλή κατανάλωση κορεσμένου λίπους και αντίθετα από υψηλή κατανάλωση υδατανθράκων , που βρίσκονται κυρίως στα σιτηρά και τα προϊόντα τους (δημητριακά, όσπρια, ψωμί , ρύζι, ζυμαρικά), στα φρούτα , στα λαχανικά , στο γάλα και τα γαλακτοκομικά. Η μεσογειακή διατροφή είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες, ενώ η κύρια μορφή λίπους που χρησιμοποιείται είναι το ελαιόλαδο.

Η παραδοσιακή Μεσογειακή Διατροφή μπορεί να περιγραφεί με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

* Άφθονες φυτικές ίνες (φρούτα, λαχανικά, ψωμί/δημητριακά, πατάτες, όσπρια, καρποί).
* Ελάχιστα επεξεργασμένα προϊόντα,
* Γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά (κυρίως τυρί και γιαούρτι) (2 μερίδες καθημερινά)
* Ψάρια και πουλερικά σε μικρές έως μέτριες ποσότητες (2 φορές εβδομαδιαία),
* Κόκκινο κρέας σε μικρές ποσότητες (κατανάλωση 1 φορά το μήνα),
* Ελαιόλαδο ως κύρια πηγή λιπαρών που περιέχουν πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (2κ.σ. καθημερινά).

Η εφαρμογή της μεσογειακής διατροφής σε συνδυασμό με τις ακόλουθες διατροφικές οδηγίες μπορούν να προσφέρουν όλες τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός και προάγουν την υγεία, την ευεξία και τη διατήρηση φυσιολογικού βάρους. 

Πηγή:care24.gr
Διαβάστε περισσότερα...

video
Διαβάστε περισσότερα...



ΥΛΙΚΑ:
1-2 πακέτα σοκολατένια πουράκια
100 γρ. κουβερτούρα λιωμένη σε μπεν μαρί
άχνη για πασπάλισμα




ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΕΜΑ:
300 γρ. κουβερτούρα τεμαχισμένη σε μικρά κομμάτια
225 γρ. κρέμα γάλακτος
300 γρ. κρέμα γάλακτος  χτυπημένη σε παχύρρευστη μορφή



ΕΚΤΕΛΕΣΗ:
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΕΜΑ:
Σε μία κατσαρόλα βάζουμε την κρέμα γάλακτος και την τοποθετούμε στη φωτιά. Μόλις πάρει βράση, αποσύρουμε και την αδειάζουμε πάνω από την τεμαχισμένη κουβερτούρα. Ομοιογενοποιούμε πολύ καλά και όταν η θερμοκρασία πέσει στους 30-35οC, ενσωματώνουμε την παχύρρευστη κρέμα ανακατεύοντας απαλά με μία μαρίζ.

ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΓΛΥΚΟΥ:
Με ένα πινέλο αλείφουμε τα μισά μπισκότα έτσι ώστε να τα μονώσουμε από την υγρασία της κρέμας. Σε μία μακρόστενη φόρμα κορμού βάζουμε μία δόση κρέμας, μία στρώση από μονωμένα μπισκότα, συνεχίζουμε με κρέμα και τελειώνουμε με άλλη μία στρώση από μονωμένα μπισκότα. Τοποθετούμε το γλυκό στην κατάψυξη για αρκετές ώρες, ξεφορμάρουμε με τη βοήθεια ζεστού νερού και γαρνίρουμε όλη την επιφάνεια με τα υπόλοιπα μπισκότα τοποθετώντας τα έτσι ώστε να σχηματίζουν ρίγες. Πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη.



Χρόνος προετοιμασίας: 20’ λεπτά
Μερίδες: 8-10
Κόστος: 9,75 ευρώ


 
 
Πηγή: Στ. Παρλιάρος
Διαβάστε περισσότερα...



Οι κάλτσες γίνονται πολύχρωμα και ακίνδυνα φιδάκια για παιχνίδι και διακόσμηση του δωματίου σου.



Υλικά: πολύχρωμες κάλτσες, φασόλια μικρά, πον πον, χρώματα για ύφασμα, τσόχα, ματάκια.


Γέμισε τι κάλτσες με τα φασόλια και στο τελείωμα κάντε έναν κόμπο.

Κόλλησέ τα ματάκια στο μπροστινό μέρος της κάλτσας και με τα χρώματα ζωγράφισε το στόμα.Χρησιμοποίησε πον πον για αυτάκια ή κόψε ύφασμα (τσόχα) και κόλλησέ τα.

Το ίδιο κάνε και για τη γλώσσα χρησιμοποιώντας ένα κομμάτι τσόχας.

Πηγή:Κids&Fun
Διαβάστε περισσότερα...



ΕΤΗΣΙΟΣ ΧΟΡΟΣ
1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ





Ο Σύλλογος Γονέων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Μαγνησίας σας προσκαλεί στον ετήσιο χορό του.





ΔΙΟΝΥΣΟΣ
Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 9μμ
Τιμή πρόσκλησης 15€ οι ενήλικες
10€ τα παιδιά
με φαγητό και ποτό 



Θα περάσουμε όπως πέρυσι και καλύτερα‼‼


Διαβάστε περισσότερα...

video
Στην έρευνα αυτή, ένας ψυχολόγος οδήγησε μερικά τετράχρονα παιδιά σ’ ένα δωμάτιο. Σε κάθε ένα παιδί έδωσε από ένα γλυκό. Παράλληλα τους έδωσε τις εναλλακτικές προτάσεις: ή να φάνε το γλυκό τώρα αμέσως ή να περιμένουν μέχρι να επιστρέψει ο ερευνητής μετά από λίγο χρόνο.

Ως αμοιβή για την αναμονή, όσα παιδιά δεν θα έτρωγαν το γλυκό, θα έπαιρναν από δύο γλυκά. Μερικά παιδιά δεν αντιστάθηκαν στην πρόκληση και έφαγαν το γλυκό, μόλις έφυγε ο ερευνητής. Ο ερευνητής παρακολούθησε τα παιδιά και στα ανώτερα σχολεία. Παρατήρησε τότε, ότι τα παιδιά που είχαν αντισταθεί ήταν περισσότερο δημοφιλή και με μεγάλη αυτοπεποίθηση. Τα παιδιά, όμως, που δεν αντιστάθηκαν ήταν μοναχικά και είχαν προβλήματα στην αντιμετώπιση του άγχους, που προκαλούν οι προκλήσεις της ζωής.
Διαβάστε περισσότερα...

video
Διαβάστε περισσότερα...

Ενημερώνουμε όλους τους/τις ενδιαφερόμενους/ες ότι η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ίδρυσε και θέτει σε λειτουργία σε όλους τους νομούς της χώρας Σχολές Γονέων. Στο πλαίσιο των Σχολών Γονέων, αναπτύσσονται 7 εκπαιδευτικά προγράμματα. H λειτουργία του έργου υποστηρίζεται από τοΙνστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.) της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ).

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς παιδιών όλων των ηλικιών, κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, σε μελλοντικούς γονείς, γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες, εκπαιδευτικούς, ενήλικες τρίτης ηλικίας, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας:

Υπεύθυνη Σχολών Γονέων Ανατολικής Θεσσαλονίκης (Εθνικής Αμύνης 8, Θεσσαλονίκη)
Μαρία Μουστάκη *** Ώρες επικοινωνίας: Τρίτη και Τετάρτη 11:00 - 13:00 ***
τηλ. 2310 235414, email: edu4parents@gmail.com

Υπεύθυνη Σχολών Γονέων Δυτικής Θεσσαλονίκης (Χρυσοστόμου Σμύρνης 20, Πολίχνη)
Αντωνία Υψηλάντη *** Ώρες επικοινωνίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00 – 12:00 ***
τηλ. 2310 923621, Fax. 2310 888060, email: ypsilanti.sxolesgoneon@gmail.com

Με εκτίμηση
Μαρία Μουστάκη
Αντωνία Υψηλάντη
Διαβάστε περισσότερα...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Συνάντηση με την Αφήγηση και το Παραμύθι »
Θεσσαλονίκη, Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

Το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού σε συνεργασία με το Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών διοργανώνουν εκδήλωση για την αφήγηση και το παραμύθι το Σάββατο 22 Ιανουαρίου, ώρες 10:00 με 14:30, στους χώρους του Μουσείου, Λεωφόρος Στρατού 2, Θεσσαλονίκη.
Η εκδήλωση θα έχει γενικό τίτλο «Συνάντηση με την Αφήγηση και το Παραμύθι » και θα αναπτυχθεί σε δύο άξονες :

1. Ομιλίες- Συζήτηση. Τα θέματα και οι εισηγητές είναι :
• “Η διάδοση της αφήγησης”
Γιώργος Ευγενικός, Πρόεδρος του “Κέντρου”, Ηθοποιός-Αφηγητής.
• “Ο Λαϊκός και ο έντεχνος λόγος στη νεοαφήγηση" Μαρία Βραχιονίδου, Λαογράφος.
• “Η αξιοποίηση της αφήγησης στην εκπαίδευση”
Σμαράγδα Παπαδοπούλου-Μανταδάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια Διδακτικής της Νεοελληνικής Γλώσσας-Λογοτέχνις.
• "Εκπαίδευση στην Αφήγηση και Αφήγηση στην Εκπαίδευση"
Σύλβια Βενιζελέα, Γ. Γραμματέας και υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Κέντρου, Ηθοποιός-Θεατρολόγος.
• “Αφήγηση και ειδική αγωγή”
Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Αντιπρόεδρος “Κέντρου”, Δάσκαλος ειδικής αγωγής.
• “Γνωριμία με το παραμύθι. Ένα εργαλείο για την Τέχνη της Αφήγησης”.
Αίγλη Μπρούσκου, Κοινωνική Ανθρωπολόγος, Καθηγήτρια Αμερικάνικου Κολλεγίου Θεσσαλονίκης.
• "Tι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι;" περπατώντας στο μονοπάτι των παραμυθιών
Ανθή Θάνου, Αφηγήτρια.

2. Κύκλος αφηγήσεων. (Μύθος, Παραμύθι, Αφήγηση λογοτεχνικού έργου, Βιωματική Αφήγηση). Θα συμμετέχουν οι αφηγητές, Γιώργος Ευγενικός και Κάτια Καντούρη και οι μαθήτριες της Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης, Μαρία Βραχιονίδου και Ναυσικά Καψαλά.

Πιστεύουμε ότι το θέμα της αφήγησης τόσο στον λαϊκό πολιτισμό όσο και στην σύγχρονη καθημερινότητα είναι εξαιρετικά σημαντικό. Προσδοκούμε η «Συνάντηση με την Αφήγηση και το Παραμύθι» να αναδείξει αυτή την σημαντικότητα, δίνοντας ερεθίσματα ώστε να αναπτυχθούν και άλλες παρόμοιες δράσεις στο μέλλον.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη

Διαβάστε περισσότερα...

video
Διαβάστε περισσότερα...



Μη σηκώνεις μόνος σου το βάρος. Σήκωσε το ακουστικό!!!

Παιδιά ~ Οικογένεια

Χαμόγελο του Παιδιού (http://www.hamogelo.gr )
SOS: 1056 Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών
Στο τηλέφωνο απαντούν παιδοψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και εθελοντές.
Ακούν τους προβληματισμούς των παιδιών όλο το 24ωρο & δέχονται καταγγελίες
για παιδική κακοποίηση ή εκμετάλλευση.

Ε.Ψ.Υ.Π.Ε ~ Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού & του Εφήβου
(http://www.epsype.gr/)
SOS: 801 801 11 77 Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών & Εφήβων
Η γραμμή απευθύνεται σε γονείς, παιδιά, εφήβους, εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες ψυχικής υγείας & γενικά σε οποιονδήποτε έχει ανάγκη συμβουλής, υποστήριξης, βοήθειας, σχετικά με θέματα για την ψυχική υγεία της οικογένειας.
Ώρες λειτουργίας γραμμής: Καθημερινά, 9:30 π.μ. έως 8:30 μ.μ., Σάββατο: 9:30 π.μ. έως 2:30 μ.μ.

Γυναίκα

 
Κέντρο Κακοποιημένης Γυναίκας
SOS: 210 52 35 318 & 210 41 12 091 9.00 π.μ. - 6.00 μ.μ.
SOS: 210 32 20 900 6.00 μ.μ. - 10.00 μ.μ.
Ψυχολογική υποστήριξη και νομικές συμβουλές.
Ώρες λειτουργίας γραμμής: Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00 π.μ. έως 10:00 μ.μ.


Γραμμή κατά της Οικογενειακής Βίας "ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ"
SOS: 800 11 88 881 Πανελλαδική Γραμμή Άμεσης Βοήθειας από σταθερό χωρίς χρέωση
SOS: 210 77 86 800 Από κινητό με χρέωση
Παθητική ακοή, νομική και ψυχολογική στήριξη από δίκτυο εθελοντών και εθελοντριών νομικών και ψυχολόγων.
Ώρες λειτουργίας γραμμής: Καθημερινά, 9:00 π.μ. έως 9:00 μ.μ.

Στέγη Κακοποιημένης Γυναίκας & Ανήλικου Κοριτσιού
Δήμος Θεσσαλονίκης (http://www.thessalonikicity.gr/ )
Τηλ.: 2310 528 483 & 2310 519 594, fax: 2310 544 979
Παροχή προσωρινής στέγασης σε ασφαλή χώρο και υποστηρικτικές υπηρεσίες για την κοινωνική επανένταξη των κακοποιημένων κοριτσιών και γυναικών.




Διαβάστε περισσότερα...

.
Διαβάστε περισσότερα...






Το κάθε παιδί μαθαίνει ορθογραφία με διαφορετικό τρόπο. Ένα πολύ συνηθισμένο φαινόμενο που παρατηρείται είναι η δυσορθογραφία των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Το δύσκολο είναι ότι ενώ ξέρουν τον κανόνα, τον ξεχνούν όταν γράφουν! Γράφω μερικές ιδέες για το πως μπορεί να διδαχθεί η ορθογραφία και η γραμματική.

• Συστηματική και επαναμβανόμενη κατάρτιση των βασικών κανόνων. Αρχικά πρέπει να διδάξουμε καλά τους βασικότερους κανόνες και να βεβαιωθούμε ότι το παιδί τους έχει κατανοήσει αρκετά. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα πρέπει να κάνουμε επανάληψη των κανόνων.

• Οπτική παράσταση των κανόνων. Σχετίζουμε έναν κανόνα ορθογραφίας με εικόνες και διαφορετικά χρώματα.

• Μπορούμε στα σχολικά κείμενα να κάνουμε ομαδοποίηση των λέξεων. π.χ. Ζητάμε από το παιδί να βρει όλα τα ρήματα σε -ιζω ή όλα τα θηλυκά ουσιαστικά και να τα γράψει. Είναι μια καλή εξάσκηση στους κανόνες.
Το πιο σημαντικό είναι να μην αγχώνουμε τα παιδιά για τα ορθογραφικά λάθη, γιατί έτσι απογοητεύονται και πέφτει η αυτοεκτίμηση τους. Ας τα διορθώνουμε διακριτικά και με θετικό τρόπο.
Στα δευτερεύοντα μαθήματα,δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα ορθογραφικά λάθη.
Τέλος,το να γράψει το παιδί π.χ. 10 φορές μια λέξη που έκανε λάθος...δεν βοηθά σε τίποτα!! Δεν μαθαίνει έτσι! Προτιμήστε τα οπτικά ερεθίσματα και τη συχνή επανάληψη.

Πηγή : Περί μαθησιακών δυσκολιών

Διαβάστε περισσότερα...

video
Τενεκέδες, κουβάδες, βαρέλια, σπιρτόκουτα, άδεια κουτάκια μπύρας, εφημερίδες, σκουπόξυλα, και παλιοσίδερα ακόμα και νεροχύτες ή κομμάτια παλιών αυτοκινήτων και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς γίνονται αυτοσχέδια όργανα μουσικής στα χέρια των performers, οι οποίοι σκηνοθετούν μια άκρως εντυπωσιακή παράσταση, ένα πολυ – θέαμα ήχου, κίνησης, σκηνικών, φωτισμού κλπ, που μαγεύει το κοινό
Το show των STOMP είναι ένας συνδυασμός κρουστών, ρυθμικής κίνησης και οπτικής κωμωδίας και πρόκειται για την πιο ευφάνταστη επινόηση στον χώρο των μουσικών τεχνών. Οι STOMP καταργούν το διαχωρισμό υψηλής και λαϊκής τέχνης, προκαλούν αβίαστα το γέλιο και είναι φοβερά ευρηματικοί. Χρησιμοποιούν παλιά, άχρηστα αντικείμενα οικιακής ή βιομηχανικής χρήσης, τα οποία θέτουν στην υπηρεσία μιας ιδιότυπης θεατρικής λογικής Με μια «μαγική» δύναμη αξιοποιώντας την ιδιότητα κάθε σώματος να παράγει ήχους, μεταμορφώνουν τα καθημερινά αυτά αντικείμενα σε πηγή εκρηκτικού, ασταμάτητου και μεταδοτικού ρυθμού. Τα μέλη της ομάδας είναι ταυτόχρονα ηθοποιοί, μουσικοί και χορευτές και μέσα από την εναρμονισμένη συνύπαρξη τους στη σκηνή καταφέρνουν να δημιουργούν ένα μοναδικό οπτικοακουστικό θέαμα. Έχοντας διανύσει δεκατρία χρόνια ζωής με παραστάσεις σε περισσότερες από 30 χώρες ανά τον κόσμο, με διεθνείς διακρίσεις και τις καλύτερες κριτικές οι STOMP καταφέρνουν σε κάθε τους εμφάνιση να μαγέψουν κοινό και κριτικούς, ενώ τα show τους έχουν συχνά αποτελέσει σημείο αναφοράς για πολλά νέα συγκροτήματα.


Πηγή:HotStation.gr Radio
Διαβάστε περισσότερα...

video

Διαβάστε περισσότερα...


Με αφορμή την επίσκεψη της Έλενας Αρτζανίδου στο σχολείο μας τα παιδιά της Γ1 τάξης διάβασαν το βιβλίο της <<Με λένε Πρόμις >>.
Κι ετοίμασαν δραστηριότητες πάνω σε αυτό. Μια από τις δραστηριότητες ήταν και η δημιουργία του παρακάτω ποιήματος.

Ήρθα από χώρα μακρινή
που τα παιδιά πεινάνε
δεν έχουν φαγητό να φάνε
ούτε νερό πολύ.


Πρώτη μέρα στο σχολειό
είχα άγχος φοβερό κι αναριωτιόμουνα κάθε λεπτό,
μήπως δε με θέλουν τα παιδιά
και δεν έβγαζα απ΄το στόμα μου μιλιά.
Εξάλλου ήξερα μονάχα λίγα Ελληνικά.

Στην αρχή παίζανε όλα μαζί
κι εγώ ήμουν μοναχή,
είχα μόνο συντροφιά την κυρία Λένα τη γλυκιά.
Αυτό όμως ήταν μόνο στην αρχή μετά γίναμε φίλοι καλοί,
γιατί όλα τα παιδιά είχανε καλή καρδιά
και μ’ αγάπησαν πάρα πολύ.

Διαβάστε περισσότερα...




Ξέρετε πόσα και ποια μουσεία υπάρχουν στην πόλη μας? Δείτε παρακάτω ποια είναι αυτά και ζητήστε από τους δασκάλους και από τους γονείς σας να σας βοηθήσουν να τα γννωρίσετε! 

  Αλατζά Ιμαρέτ
τετράγωνο Κασσάνδρου, Σοφοκλέους, Γαλιλαίου & Αγ. Νικολάου, Τηλ. 2310 288393, 2310 277641


Αρχαιολογικό Μ
ουσείο Θεσσαλονίκης
Εμ. Ανδρόνικου 6 - Πλατεία ΧΑΝΘ, Τηλ. 2310 830538


Ίδρυμα Μουσεί
ου Μακεδονικού Αγώνα
Προξένου Κορομηλά 23, Τηλ. 2310 229778



Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Αγίου Μηνά 13, Τηλ. 2310 250406-7



Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας
Αλ. Παπαναστασίου 21, Τηλ. 2310 855255, 2310 868186



Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας

6ο χλμ οδού Θεσσαλονίκης - Θέρμης, Τηλ. 2310 483000



Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

Αποθήκη Β'1 - Λιμάνι Θεσσαλονίκης, Τηλ. 2310 546683, 2310 593270



Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Κολοκοτρώνη 21, Μονή Λαζαριστών, Τηλ. 2310 589140, 2310 589143



Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας - Θράκης

Βασ. Όλγας 68, Τηλ. 2310 889848, F: 2310 844848,
e: lemm-th@otenet.gr Αυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα προστατεύεται από spam bots, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη τη Javascript για να το δείτε



Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εγνατία 154 - ΔΕΘ, Τηλ. 2310 240002



Μουσείο Αθλητισμού

3ης Σεπτεμβρίου & Αγίου Δημητρίου, Τηλ. 2310 968531



Μουσείο Αρχαίων, Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μουσικών
Οργάνων
Κατούνη 12-14, Λαδάδικα, Τηλ. 2310 555263



Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού

Λεωφόρος Στρατού 2, Τηλ. 2310 868570



Μουσείο Κεμάλ Ατατούρκ

Απ. Παύλου 75, Τηλ. 2310 248452



Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Αποθήκη Α' - Λιμάνι Θεσσαλονίκης, Τηλ. 2310 508398



Μουσείο Ραδιοφωνίας
ΔΕΘ - Νότια πύλη, Τηλ. 2310 299445-6, 2310 209665



Μουσείο Σιδηροδρόμων Θεσσαλονίκης
Νέα Μοναστηρίου 128, Τηλ. 2310 599134



Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης

26ης Οκτωβρίου 49 (παραπλεύρως του ΦΙΞ), Τηλ. 2310 514029



Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Ζωολογικός Κήπος, Κέδρινος Λόφος, Τηλ. 2310 219980



Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
Αποθήκη Α' - Λιμάνι Θεσσαλονίκης, Τηλ. 2310 566716



Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Αγ. Δημητρίου & 3ης Σεπτεμβρίου, Τηλ. 2310 968531-2,
F: 2310 968726



Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Γοργούς 11, Άνω Πόλη, Τηλ. 2310 968769



Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Γρηγορίου Λαμπράκη 3, Τηλ. 2310 893731, 2310 249803







Διαβάστε περισσότερα...


Διαβάστε περισσότερα...


Η δυσορθογραφία είναι μια μαθησιακή δυσκολία, συνήθως συνδεδεμένη με τη δυσλεξία. Είναι το φαινόμενο των πολλών ορθογραφικών λαθών κατά τη γραφή. Χωρίζεται σε θεματική και καταληκτική δυσορθογραφία.


Τι μπορείς να κάνεις για να βοηθήσεις το παιδί ;
Ιδέες για τη θεματική δυσορθογραφία
• Εμπνευσμένη από την εικονογραφική μέθοδο της Μαυρομμάτη, διδάσκουμε τη θεματική δυσορθογραφία χρησιμοποιώντας εικόνες και χρώματα.
π.χ. Για τη λέξη "ανοιξη" θα γράψουμε το οι με χρώμα έντονο και στο όμικρον θα σχεδιάσουμε ένα λουλούδι. Δε χρειάζεται να δώσετε ένα σωρό λεφτά για τα σχετικά βιβλία, μπορείτε να σχεδιάσετε τις βασικές λέξεις, αρκεί να έχετε φαντασία!
• Μπορείτε επίσης να κάνετε κολλάζ με διάφορες εικόνες από περιοδικά ή από internet, να φτιάχνετε με πλαστελίνη σχετική εικόνα. 



Ιδέες για καταληκτική δυσορθογραφία
• π.χ. -αίνω
Κάνουμε μια λίστα με ρήματα και γράφουμε την κατάληξή τους με διαφορετικό χρώμα. Μετά ζητάμε από το παιδί να συμπληρώσει την κατάληξη π.χ. κατεβ___ , ανεβ___ κ.λ.π Στη συνέχεια του δίνονται ρήματα με αυτή την κατάληξη για να φτιάξει προτάσεις. Τα ίδια βήματα μπορείτε να κάνετε για όλους τους ορθογραφικούς γραμματικούς κανόνες.
• Το σίγουρο είναι ότι απαιτείται συχνή επανάληψη των κανόνων!!


Πηγή: Περί μαθησιακών δυσκολιών

Διαβάστε περισσότερα...

video

Διαβάστε περισσότερα...






Κανένα άγαλμα δεν έχει δεχθεί τόσα ...χάδια όσο αυτά.
Η Αφροδίτη της Μήλου, ο Ερμής του Πραξιτέλη, ο Ποσειδώνας, ο Ηνίοχος των Δελφών, ο Κούρος της Βολαμάνδρας, «ζωντανεύουν», εδώ και 25 περίπου χρόνια, κάτω από τα ακροδάχτυλα μικρών και μεγάλων, δίνοντας πνοή και
περιεχόμενο σε ένα κάλλος, που τα μάτια δεν μπορούν να μετουσιώσουν. Είναι τα εκθέματα του Μουσείου Αφής, που περιμένουν τα χέρια των τυφλών για να χαρίσουν συναίσθημα και εικόνα στους ανθρώπους, οι οποίοι δεν μπορούν να «γευτούν» με τα μάτια το μεγαλείο, τον πλούτο και την αισθητική τελειότητα των θησαυρών της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Το μουσείο Αφής, ένα από τα πεντε μουσεία για τυφλούς στον κόσμο, οραματίστηκαν το 1983 η τότε πρόεδρος του ΔΣ, Λ. Πρωτοπαπαδάκη, και ο διευθυντής Εμ. Κεφάκης του Φάρου Τυφλών της Ελλάδος (ΦΤΕ).
Αγοράζοντας ο ΦΤΕ τα πρώτα εκθέματα και εμπλουτίζοντάς τα με δωρεές από οργανισμούς, εταιρίες και ιδιώτες, κατάφερε να κάνει πραγματικότητα ένα άλλο «έργο τέχνης», αυτό το μουσείο, ένα χρόνο αργότερα.Στέγη του, το παλαιό διώροφο νεοκλασικό κτήριο του ΦΤΕ, δωρεά του Εμπειρίκου, επί της οδού Δοϊράνης 198 στην Καλλιθέα και «καμάρι» του το 1988 ο έπαινος - ανάμεσα σε 70 συμμετοχές - του Ευρωπαϊκού Μουσείου της Χρονιάς και το 2004 η τιμητική διάκριση για την προσβασιμότητά του από το Σωματείο Φίλων Μουσείων..
Διαβάστε περισσότερα...

video




Αλκυονίδες Μέρες (Halcyon Days): Οι Αρχαίοι Ελληνες είχαν παρατηρήσει τις λίγες μέρες καλοκαιρίας που παρουσιάζονται το χειμώνα. Είναι μέρες ηλιόλουστες χωρίς σύννεφα και ανέμους. Η ονομασία τους προήλθε από τις αλκυόνες που τις μέρες αυτές γεννούν. Οι «Αλκυονίδες ημέρες» τοποθετούνται στο χρονικό διάστημα από την 15η Δεκεμβρίου έως και την 15η Φεβρουαρίου εκάστου έτους, με μεγαλύτερη συχνότητα το διάστημα 15-31 Δεκεμβρίου και 16-31 Ιανουαρίου. Όπως λοιπόν μας λέει ο μύθος, η Αλκυόνη πριν γίνει πουλί ήταν μία πανέμορφη γυναίκα κόρη του Θεού των ανέμων Αίολου και της Ενάρετης.
Η Αλκυόνη ήταν παντρεμένη με τον Κήυκα.Η ένωσή τους ήταν τέλεια κι ένιωθαν τόσο ευτυχισμένοι, ώστε να νομίζουν ότι δεν ήταν κοινοί άνθρωποι. Σιγά σιγά, άρχισαν να πιστεύουν ότι είναι ισάξιοι των Θεών.
Ο Κήυκας θεώρησε τον εαυτό του ισάξιο του Δία και η Αλκυόνη ισάξιο της Ήρας.
Τόσο πολύ το πίστεψαν πού άρχισαν να φωνάζουν ο ένας τον άλλο με τα ονόματα Δίας και Ήρα, με αυτό τον τρόπο προκάλεσαν τους Θεούς και ιδιαίτερα τον Δία.
Όταν το έμαθε ο Δίας θύμωσε τόσο που μια μέρα που ο Κήυκας ήταν με το καράβι του στ' ανοιχτά έριξε κεραυνό και το τσάκισε, με αποτέλεσμα αβοή8ητος καθώς ήταν να πέσει στα μανιασμένα κύματα ο Κήυκας να πνιγεί.
Όταν έμαθε η Αλκυόνη το γεγονός πήγε με αγωνία στ' ακρογυάλι μήπως μπορέσει να βρει τον αγαπημένο της ζωντανό, το μόνο όμως που βρήκε ήταν λίγα σπασμένα ξύλα που είχε ξεβράσει το νερό, άρχισε τότε να κλαίει απαρηγόρητα, μερόνυχτα θρηνούσε τον χαμό του αγαπημένου της.
Ο Δίας στο τέλος την λυπήθηκε και την μεταμόρφωσε σε πουλί.
Ένα πανέμορφο πουλί που πήρε το όνομά της, και το οποίο ζει κοντά στη θάλασσα, σαν να περιμένει να εμφανιστεί μέσα από τα κύματα ο χαμένος Κήυκας..Το μαρτύριό της όμως δεν είχε τελειώσει, γεννούσε τα αυγά της, μέσα στη βαρυχειμωνιά και τα κλωσούσε στα βράχια της ακτής. Μα τα αγριεμένα κύματα ορμούσαν στη στεριά, σκαρφάλωναν στα βράχια, κατέστρεφαν τη φωλιά και τ' αυγά της.
Για άλλη μία φορά ο Δίας έδειξε συμπόνια για την Αλκυόνη, δεκαπέντε μέρες στην καρδιά του χειμώνα, να κοπάζουν οι άνεμοι, να ζεσταίνει την πλάση ο ήλιος, μέχρι να μπορέσει η Αλκυόνη να κλωσήσει τ' αυγά και να βγουν τα μικρά της από μέσα.
Διαβάστε περισσότερα...

Το «Pet shop», είναι μια ταινία μικρού μήκους, που έχει λάβει αρκετές διακρίσεις, σε Ελλάδα και εξωτερικό. Το γιατί, δεν θα δυσκολευτείτε να το καταλάβετε, αφού παρακολουθήσετε το ολιγόλεπτο αυτό βίντεο.




video

Διαβάστε περισσότερα...






Ο πρώτος μήνας του χρόνου πήρε το όνομά του από τον θεό των Ρωμαίων, τον Ιανό (Janus). Ο Ιανός ήταν θεός με δύο πρόσωπα, τα οποία κοίταζαν σε αντίθετες κατευθύνσεις, γι αυτό τον αποκαλούσαν και…Janus bifrons δηλαδή διπρόσωπο Ιανό. Τα δυο του πρόσωπα συμβόλιζαν την αρχή και το τέλος, τη νιότη και το γήρας, την είσοδο και την έξοδο. Γι αυτό και του αφιέρωσαν τον Ιανουάριο που σαν πρώτος μήνας του χρόνου, κοίταζε προς τον προηγούμενο χρόνο και προς τον επόμενο.

Διαβάστε περισσότερα...




Σε ποτήρι με νεράκι,
μέσα έβαλα βαμβάκι,
έριξα και μια φακή
και την άφησα εκεί.


Στο παράθυρο το βάζω,
ένα πείραμα `τοιμάζω,
σπόρος με νερό και φως,
τι θα κάνει, μα και πως;

Λίγες πέρασαν μερούλες,
βγάζει η φακή ριζούλες,
βλέπω μες απ` το γυαλί,
του «φυτρώνει» την αρχή.

Σαν ο σπόρος βγάζει μίσχο,
γράφει μόνος του το στίχο,
είν` ο Πλάστης των φυτών,
Ποιητής των Ποιητών.


Διαβάστε περισσότερα...





Κατανόηση είναι η αντίληψη και η ερμηνεία όσων διαβάζουμε. Τα παιδιά προκειμένου να κατανοούν με ακρίβεια ένα γραπτό κείμενο πρέπει να είναι ικανά 1) να αποκωδικοποιούν ότι διαβάζουν, 2) να κάνουν συνδέσεις μεταξύ αυτών που διαβάζουν και αυτών που ήδη γνωρίζουν, 3) να σκέφτονται σε βάθος αυτά τα οποία έχουν διαβάσει. Βασικό κομμάτι της κατανόησης είναι η απόκτηση επαρκούς λεξιλογίου ή η γνώση της ερμηνείας αρκετών λέξεων. Οι αναγνώστες που έχουν καλή κατανόηση είναι ικανοί να πάρουν αποφάσεις σχετικά με αυτό που διαβάζουν – ποια είναι τα σημαντικά σημεία, τι προκάλεσε ένα γεγονός να συμβεί, ποιοι χαρακτήρες είναι αστείοι. Επιπλέον, η κατανόηση περιλαμβάνει το συνδυασμό της ανάγνωσης με τη σκέψη και την αντίληψη.

Τι παρατηρώ στο σπίτι
Δυσκολεύεται να κάνει την περίληψη ενός βιβλίου ή ενός κειμένου.
Είναι πιθανό να μπορεί να σου πει τι συνέβη σε μια ιστορία, αλλά δεν μπορεί να εξηγήσει γιατί τα γεγονότα έγιναν με αυτή τη σειρά.
Δεν μπορεί να εξηγήσει ποιες πιθανόν ήταν οι σκέψεις ή τα συναισθήματα των ηρώων.


Τι μπορώ να κάνω για να βοηθήσω
Συζητήστε με το παιδί σας σχετικά με αυτά που έχει διαβάσει. Κάντε στο παιδί σας λεπτομερείς ερωτήσεις αναφορικά με το βιβλίο και συνδέστε τα γεγονότα με εμπειρίες από τη δική του ζωή.
Βοηθήστε το παιδί σας να γυρίσει πίσω στο κείμενο προκειμένου να υποστηρίξει τις απαντήσεις του.
Συζητήστε την ερμηνεία των άγνωστων λέξεων, τόσο αυτών που διαβάζει όσο και αυτών που ακούει.


Τι παρατηρώ στην τάξη
Εστιάζει την προσοχή του σε «λάθος» σημεία του κειμένου, παραδείγματος χάρη δίνει μεγάλη έμφαση στις λεπτομέρειες και χάνει την ουσία.
Δεν μπορεί να πει ξεκάθαρα τη λογική ακολουθία πράξεων μιας ιστορίας.
Δεν μπορεί να επιλέξει τα κύρια γεγονότα από ένα κείμενο πληροφοριών.

Τι μπορώ να κάνω για να βοηθήσω

Διδάξτε τους μαθητές σας διαφορετικούς τύπους κειμένων (διηγήματα, κείμενα πληροφοριών).
Χρησιμοποιήστε με τους μαθητές σας οργανωμένα σχεδιαγράμματα που τους βοηθούν να χωρίζουν τις πληροφορίες σε μικρότερα κομμάτια και να συγκρατούν ότι διαβάζουν.
Διδάξτε τους μαθητές σας να ελέγχουν την κατανόηση τους.
Διδάξτε τους να μάθουν να κρατούν σημειώσεις και να εξασκηθούν σε στρατηγικές όπως η περίληψη.



πηγή: Περί μαθησιακών δυσκολιών
Διαβάστε περισσότερα...




Στις εξετάσεις ένας μαθητής που δεν μπορεί να λύσει την άσκηση γράφει:
"Αυτή την άσκηση μόνο ο Θεός μπορεί να τη λύσει. Καλά Χριστούγεννα."
Τα αποτελέσματα:
"O Θεός παίρνει άριστα κι εσύ απορρίπτεσαι. Και του χρόνου."
Διαβάστε περισσότερα...


Καλά   Χριστούγεννα   σε  όλους
Αϊ Βασίλη     θέλω    ένα     αρκουδάκι.

                                                                                                     ΕΛΕΝΗ      ΓΚΙΖΑΡΗ


Σε  παρακαλό     Άϊ Βασίλη   για  να  δίνις   χαρα   και   αγάπι.
Με   αγάπι      Ανέστις 
               
    





Άγιε Βασίλη χάρισε χαρά ,ευτυχία και πολλά          δώρα στα παιδιά. Τα παιδιά επίσης που είναι           φτωχά να μην υποφέρουν.
                               

ΣΟΦΙΑ ΟΡΗ ΣΑΪΑ
ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΤΣΕΡΑ



Χρόνια     πολλά        και     καλή    χρόνια.

Εύχομαι         να      έχω    της    καλύτερες  χριστουγεννιάτικες         διακοπές.

ΓΙΩΡΓΟΣ      ΜΠΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ  
     



Καλά  Χριστούγεννα
Αϊ Βασίλη  θέλω   να  μου   φέρεις    ένα  κάστρο  με    ιππότες!!!

Νικόλας,  Κωνσταντίνος.






Kαλέ  μας  Άϊ  Βασίλη   κάνε  τα    φτωχά  παιδιά  να  μην  αροστένουν !!!    
                            
Μίλτος  Χριστοφορίδης            
 Πασχάλης  Τσέτης   




           

Αϊ Βασίλη  θέλω   να  μου  φέρεις   τύχη   να   κερδίσω  το  φλουρί   στην    βασιλόπιταβ!!!     

Παναγιώτα    Ευαγγέλου!!!




Καλέ μας  Α ϊ    Βασίλη  κάνε   τα θτοχά      παιδιά   νάχουν    θαγιτό     και  σπίτια.       


Με  αγάπι   Νίκος





Εύχομαι καλό το 2011.
Με αγάπη, υγεία και ευτυχία.!!!!!!
 
Ελισάβετ
Μαραντίδου!!!!








Διαβάστε περισσότερα...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top